sábado, 30 de abril de 2016

Día de los trabajadores 2016 | RUCHAR Mocedá Llionesa

[CAS]

No es casualidad que nuestro primer comunicado salga a la luz este Primero de Mayo, Día Internacional de los Trabajadores y Trabajadoras, pues consideramos la lucha por la emancipación de la clase trabajadora una de nuestras prioridades. Entendemos que este día ha de ser motivo de lucha, más que de celebración, por todo el camino que nos queda por recorrer en ese sentido.


Giuseppe Pelliza da Volpedo - Il quarto Stato (1901)

Es necesario recordar el porqué del Día Internacional de los Trabajadores y Trabajadoras. Así, nos remontamos a Chicago, un 1 de mayo de 1886, donde el sindicato con más fuerza en el momento había decidido que a partir de ese día la jornada laboral sería de 8 horas, iniciando una huelga para conseguirlo. Su filosofía era: 8 horas para trabajar, 8 para dormir y 8 para el hogar. Tras tres días de huelga, hubo violentos enfrentamientos entre policía y trabajadores a causa de las tensiones. Finalmente, tras una explosión de la que se responsabilizó a los trabajadores, se condenó a 3 de ellos a prisión y a 5 a la horca. Más tarde, en 1889, por acuerdo del Congreso Obrero Socialista de la Segunda Internacional se declararía el 1º de mayo como Día Internacional del Trabajador en honor a esos "mártires de Chicago"





Volviendo a la actualidad, debemos repasar la actual situación de los trabajadores, concretamente a la que más nos concierne, la de la juventud del País Llionés. La tasa de desempleo juvenil en el País Llionés actualmente supera el 50%, que para las mujeres se agrava con valores superiores al 60%. A estas altas tasas de desempleo juvenil se suma la precariedad laboral, que se ha visto favorecida por las últimas reformas laborales, en especial la de 2012. Todo esto nos deja una muy difícil perspectiva de futuro y la emigración como única alternativa, como ya se han visto obligados otros muchos jóvenes de esta tierra.





Pero, como antes dijimos, el día de hoy tiene que ser un día de lucha y hemos de trabajar por construir un futuro mejor para nosotros y nosotras, para nuestra tierra y para todos los trabajadores y trabajadoras del mundo.
¡Viva el Primero de mayo y viva la lucha de la clase trabajadora!


[LLI]

Nun yia casualidá que'l nuesu primer comunicáu s'asoleye esti Primeiru Mayu, Día Internacional de las Trabayadoras y Trabayadores, pos tenemos que la lluita pola emancipación de la clas trabayadora yia una de las nuessas prioridaes. Entendemos q'esti dia ha ser motivu lluita, más que de cellebración, por tol camín que nos queda por percorrer nesti sen.

Yia necesariu remembrar el porquei del Dia Internacional de las Trabayadoras y Trabayadores. Asina remontámonos a Chicago, un 1u Mayu de 1886 onde'l sindicatu con más fuercia d'entoncias decidiera que dende esi intre la xornada llaboral diba sere d'8 horas, entamando una fuelga pa entamalu. La sua filosofia yera: 8 horas pa trabayar, 8 pa durmir y 8 horas pal llar. Depueis de tres dias de fuelga hubo enfrentamientos violentos entre policía y trabayadores por mor de las tensiones. A la fin depueis duna esplosión de la que responsabilizoron a los trabayadores condenouse a 4 deillos a prisión y a 5 a la forca.
Más tarde, en 1889, n'alcuerdu del Congresu Obreiro Socialista de la Sigunda Internacional declararíase'l primeiru mayu cumu Día Internacional del Trabayador n'honor a esos "mártires de Chicago".

Tornando a l'actualidá, hemos repasá-la situanza d'anguañu que tienen los trabayadores, sobretóu la que más no afeuta, la de la mocedá del País Llionés. La Tasa d'esempléu xuvenil nu País Llionés supera'l 50%, que pa las muyeres agrávase con valores por cima'l 60%. A aquestas súmase la precariedá laboral, que se vieu favorecida polas últimas reformas laborales, n'especial la de 2012. Tóu éstu déxanos un efotu de futuru bien difícil y la emigración cumu única alternativa, cumu yá se vienon obrigaos outros tantos xóvenes desta tierra.

Pero cumu diximos enantias, el día de güei tien de ser un dia de lluita y hemos trabayas por costruyir un futuru miyor pa nosoutras y nosoutros, pa la nuesa tierra y pa tolas trabayadoras y trabayadores del mundiu.
¡Puxa'l Primeiru Mayu y puxa la lluita de la clas trabayadora!